قصه الجن الخبیث (العاشق) الجزء الأول
قصه الجن الخبیث (العاشق)
الجزء الأول
من اسوء قرار اخدتو في حياتي اني قررت اعرض حالتي
في التلفزيون علي انهم هيقدروو يساعدووني وكان قرار
غلط واتعاقبت عليه اكتر ما انا كنت يتعذب اكيد عايزين
تعرفو انا مين وايه اللي حصلي ومشكلتي بعد استضافتي
في برنامج الاعلاميه ريهام سعيد في برنامج صبايا الخير
اكيد كلكو او اغلبكم شاف الحلقه وحكتلكم جزء من اللي
معايا في كواليس حياتي .
اعرفكم بنفسي انا مريم عندي ٢٨ سنه من محافظه المنصوره
بدأت حكايتي من ٤ سنين لما كنت في الحمام بستحمي ولكن
في شعور غريب كنت بحس بيه مثلا هواء سخن في جسمي
حاسه ان حد بيلمس جسمي ديما حاسس ان في حد معايا في
اوضتي دايما بحس ان في حد بيتكلم مع ابني الصغير لدرجه
ان في مره ابني صررخ جريت عليه وقالي الكلام ده بالتحديد
قالي خلي بالك يا نور انا هقتلك والله يا ماما في حد قالي كده
لاسف مصدقتهوش وقلتلو هتلاقيك بيتهيالك الكلام ده يا نور
يا حبيبي كنت بتحلم مثلا
قالي:لا يا ماما انا متاكد ان في حد معايا في اوضتي وكمان
بيجيلي بليل ويفتح باب الدولاب اقووم اقفلوو الاقي عيوون
مخيفه ومرعبه بتبصلي واسمع حد بيتكلم بصوت واطي
انا:قلقت فعلا من كلام الولد وببتكلم وهو بيترعش من الخوف
وبيحلف ان هو كان صاحي ومتاكد من اللي اتقال ويارتني
صدقت كلامو بعد ٣ ايام بالظبط كنت ف اوضتي وسمعت
نور بيتكلم مع حد وبيقولو بس انا مش عملت حاجه بعد
الكلمه دي بما يقرب ٢٠ ل ٣٠ ثانيه سمعت الناس وهي
بتصريح جريت بسرعه عشان اشوف ايه اللي حصل لقيت
شئ بشع مفيش اي أم تقدر تستحملو لقيت نور مرمي في
الشارع ولكن الاغرب من انو مات لقيت علي وشوو أثر
ضرب صرختت وبكيت ودفني نوور وعدي اليوم المشئوم
ده وانا لو حد انا وامي اللي دفني نور بعضكم هيسأل فين
والد نور لاسف والد نور طبيعه شغلوو بيسافر كتير فقررنا
انا وامي ان محدش يقولو او يجبلو اي سيره ان ابنو نور
مات لحد ميرجع من السفر ونقولو انتهي يوم صعب جدا جدا
مكنتش عارفه انام من الزعل علي ابني ولكن لازم انام ونمت
فعلا الساعه ٣بعد منتصف الليل لقيت حد بيصحيني بيقوول
ماما ماما اصحي بقا وحشتيني فتحت عيني لقيتو ابني نور
قربت عليه من غير مفكر وحضنتو وقولت الحمدلله يارب
اني كنت بحلم وانك ممتش يبني لازم اقول لأمي انك يابني
مامتش الحمدلله يارب الحمدلله يارب روحت اجبلو لبس ان
لبسوو كان مقطع وفيه دم مترددتش ثانيه واحده اني افكر
ده ابني ولا مش ابني الساعه ٣وال١٥ دقيقه بالتحديد وابني
بين يدي يلعن اذان الفجر وابني بين احضاني بعد اول تكبيره
في الأذان لقيت ابني شكلو اتغير واتحول لمسخ شكلو وحش
جدا وبيصوت بصوت مزعج عامل زي صوت خربشه
الحديد او الزجاج وفي خلال ثواني جري الكائن ده علي البلكونه
وانت في تماما .
مش متملكه اعصابي من اللي حصل ومش مصدقه نفسي ويعيط
بعد انتهاء الاذان وانا بعيط حسيت ان في ايد بتلمسني وبطبطب
عليا بتلمس شعري وحاسه ان في حد معايا استعيذت بالله من
الشيطان الرجيم وقررت اني انام وفعلا نمت نوم عميق وحلمت
بكوابيس مخيفه جدا واللي فكراه اني مربوطه في السرير بحديد
ومش قادره افك نفسي وفي شخص غريب واقف قدامي ولكن
ملامحو مش باينه خالص.
صحيت من النوم غسلت وشي واستحميت ودخلت البس عشان
اروح المقابر انا وامي حسيت ان جسمي مكسر وحسيت
ان في وجع في جسمي وفي وشي وفي سائل علي وشي
ببس علي المرايا لقيت شئ محدش غريب ..
تابع الجزء الثاني من هنا
قصه الجن الخبیث (العاشق)
الجزء الأول
من اسوء قرار اخدتو في حياتي اني قررت اعرض حالتي
في التلفزيون علي انهم هيقدروو يساعدووني وكان قرار
غلط واتعاقبت عليه اكتر ما انا كنت يتعذب اكيد عايزين
تعرفو انا مين وايه اللي حصلي ومشكلتي بعد استضافتي
في برنامج الاعلاميه ريهام سعيد في برنامج صبايا الخير
اكيد كلكو او اغلبكم شاف الحلقه وحكتلكم جزء من اللي
معايا في كواليس حياتي .
اعرفكم بنفسي انا مريم عندي ٢٨ سنه من محافظه المنصوره
بدأت حكايتي من ٤ سنين لما كنت في الحمام بستحمي ولكن
في شعور غريب كنت بحس بيه مثلا هواء سخن في جسمي
حاسه ان حد بيلمس جسمي ديما حاسس ان في حد معايا في
اوضتي دايما بحس ان في حد بيتكلم مع ابني الصغير لدرجه
ان في مره ابني صررخ جريت عليه وقالي الكلام ده بالتحديد
قالي خلي بالك يا نور انا هقتلك والله يا ماما في حد قالي كده
لاسف مصدقتهوش وقلتلو هتلاقيك بيتهيالك الكلام ده يا نور
يا حبيبي كنت بتحلم مثلا
قالي:لا يا ماما انا متاكد ان في حد معايا في اوضتي وكمان
بيجيلي بليل ويفتح باب الدولاب اقووم اقفلوو الاقي عيوون
مخيفه ومرعبه بتبصلي واسمع حد بيتكلم بصوت واطي
انا:قلقت فعلا من كلام الولد وببتكلم وهو بيترعش من الخوف
وبيحلف ان هو كان صاحي ومتاكد من اللي اتقال ويارتني
صدقت كلامو بعد ٣ ايام بالظبط كنت ف اوضتي وسمعت
نور بيتكلم مع حد وبيقولو بس انا مش عملت حاجه بعد
الكلمه دي بما يقرب ٢٠ ل ٣٠ ثانيه سمعت الناس وهي
بتصريح جريت بسرعه عشان اشوف ايه اللي حصل لقيت
شئ بشع مفيش اي أم تقدر تستحملو لقيت نور مرمي في
الشارع ولكن الاغرب من انو مات لقيت علي وشوو أثر
ضرب صرختت وبكيت ودفني نوور وعدي اليوم المشئوم
ده وانا لو حد انا وامي اللي دفني نور بعضكم هيسأل فين
والد نور لاسف والد نور طبيعه شغلوو بيسافر كتير فقررنا
انا وامي ان محدش يقولو او يجبلو اي سيره ان ابنو نور
مات لحد ميرجع من السفر ونقولو انتهي يوم صعب جدا جدا
مكنتش عارفه انام من الزعل علي ابني ولكن لازم انام ونمت
فعلا الساعه ٣بعد منتصف الليل لقيت حد بيصحيني بيقوول
ماما ماما اصحي بقا وحشتيني فتحت عيني لقيتو ابني نور
قربت عليه من غير مفكر وحضنتو وقولت الحمدلله يارب
اني كنت بحلم وانك ممتش يبني لازم اقول لأمي انك يابني
مامتش الحمدلله يارب الحمدلله يارب روحت اجبلو لبس ان
لبسوو كان مقطع وفيه دم مترددتش ثانيه واحده اني افكر
ده ابني ولا مش ابني الساعه ٣وال١٥ دقيقه بالتحديد وابني
بين يدي يلعن اذان الفجر وابني بين احضاني بعد اول تكبيره
في الأذان لقيت ابني شكلو اتغير واتحول لمسخ شكلو وحش
جدا وبيصوت بصوت مزعج عامل زي صوت خربشه
الحديد او الزجاج وفي خلال ثواني جري الكائن ده علي البلكونه
وانت في تماما .
مش متملكه اعصابي من اللي حصل ومش مصدقه نفسي ويعيط
بعد انتهاء الاذان وانا بعيط حسيت ان في ايد بتلمسني وبطبطب
عليا بتلمس شعري وحاسه ان في حد معايا استعيذت بالله من
الشيطان الرجيم وقررت اني انام وفعلا نمت نوم عميق وحلمت
بكوابيس مخيفه جدا واللي فكراه اني مربوطه في السرير بحديد
ومش قادره افك نفسي وفي شخص غريب واقف قدامي ولكن
ملامحو مش باينه خالص.
صحيت من النوم غسلت وشي واستحميت ودخلت البس عشان
اروح المقابر انا وامي حسيت ان جسمي مكسر وحسيت
ان في وجع في جسمي وفي وشي وفي سائل علي وشي
ببس علي المرايا لقيت شئ محدش غريب ..
تابع الجزء الثاني من هنا
Aucun commentaire