قصه الجن الخبیث (العاشق) الجزء الثالث و الأخير
قصه الجن الخبیث (العاشق)
الجزء الثالث و الأخير
وفقنا الجزء اللي فات ان خرجت من الاوضه وملقتش
حد بمعني ازاي مفيش حد اومال مين اللي قالي قومي
روحت اجيب مياه من التلاجه ولكن لاحظ حاجه غريبه
جدا لاحظت ان في حد بيراقبني في شعور ان حد جانبي
لان في الوقت ده ازدادت الجو سخونه جبت للمياه ورجعت
علي اوضتي تاني وقفلت الباب عليا بالمفتاح روحت قعدت
في ركن في الاوضه وانا بفكر ايه اللي بيحصلي ده مش
هل ده كابووووس ولا حقيقه طب ايه العلامات اللي في
راسي دي ابتديت استرجع كل اللي حصل معايا فتاثرت
وعيط في خلال ثواني من نزول اول دمعه من عيني
ليقت ايد بتلمسني وبطبطب عليا لحظات من الدهشه
وبحاول استوعب ايد مين دي ولكن كائن غير مرئي
بس انا شوفت شخص قدام الباب الاوضه لا مش شخص
واحد دول اتنين كان في ٢ ستات وحده شكلها مخيف اوي
وواحده تانيه شعرها متقطع ووشها بيجيب في دم ولكن
عندي احساس ان اعرف الناس دول وكان كمان في شي
مشترك بينا العلامه اللي في دماغي موجوده عندهم وكمان
شوفت معاهم دبدوب صغير ولكن مكنش طبيعي بمعني
بيبسلي بنظرات مخيفه وحاسه انو حقيقي هم واقفين بيقولو
كلام غريب جدا مفهمتهوش كلوو ولكن فهمت جزء منو
(بحق العهود التي بيننا وبينكم _ بحق هاروت وماروت
اقتلوها دمروها_ بحق سليمان الحكيم_ بحق عزازيل سيد
الشياطين _ بحق العهود السلمانيه _ بحق القرابين الشيطاني
انتقمو لنا منها _ بحق كمطم واسيريا _بحق شهبار وزنهار
اروها الجحيم)
ابتدوو يصرخو بصوت غالي ابتديت اقرأ آيات قرآنيه واغمضت
عيني ونمت نوم عميق. بعد حوالي ١٠ ساعات
صحيت علي صوت قرآن ابتديت ارتاح ولقيت امي جنبي قلقت جدا
ولكن اتكدت ان صاحيه ومش بخرف حكيت كل اللي حصلي للشيخ
وقالي انتظمي علي الصلاه .ومشي الشيخ وسابنا.
امي قالتلي قومي يابنت صلي لعل ربنا يشفيكي
قومت عشان اتوضي ولكن نسيت الوضوء وكمان كل لما المياه
بتلمسني بحس انها مياه نار القران شغلناه تاني واتوضيت
وجاهزه للصلاه بدأت بقول بسم الله الرحمن الرحيم
ولقيت وشي كلو بيجيب دم لدرجه أن سجاده الصلاه اتغرقت
باكملها جريو عليا امي واخواتي ودخلوني الحمام وغسلولي وشي
وغيرت هدومي وهم اتاكدو ان انا ممسوسه لانهم مكنوش
مصدقني من اول لما قولت ان ده جن ولكن كذبوني
وهم منغشغلين بيا انا شوفت الدبدوب اللي كان موجود بلحلم
بقول لاخواتي:مين اللي جاب الدبدوب ده هنا
قالولي حد جه وجابو وقال انو هديه من جوزك قبل ميموت
بس هو ايه اللي جابو قدام الحمام الدبدوب ده كان في اوضتك
ومقفول عليها و اتفتحت لما الشيخ جه
اخويا اتصل بالشيخ بسرعه وقالو هاتو مياه وملح وغرقو فيه
الدبدوب بدون تردد جبنا المياه والملح وحطينا فيه الدبدوب
واحنا بنغرقو لقينوو بيقاوووم اكن الدبدوب ده جواه روح
ولكن غرقنا وولعنا كمان فيه وخلصنا منو فضلنا قاعدين
مده طويله مش بنتكلم لحد مكسر الصمت بمشهد مستحيل
يتصدق سمعنا خبط في الدولاب اخويا بخوف وتردد راح
يفتحوو لقي الدبدوب موجود
اخويا:الحقووو الدبدوب اللي ولعنا فيه اهو ايه اللي جابو هنا تاني
وازاي سليم مفهوش اي حاجه محروقه ده رجع جديد تاني ايه اللي
بيحصلنا ده .
واخويا بيتكلم سمعناا صوت غريب جدا خرج مني وقال
:متفكروووش تلخصووو مني انا مش هسيبها
انا بحبهااا واللي هيفكر يقرب منها او يبعدني عنها والا هيكون
نهايتو الموت.
صمت تام من الحضور وامي بتقرأ قرآن في هدوء تام واختفي
الصوت ده اتصلنا بالشيخ اللي كان عندنا وفعلا جيه وحكينالو
كل اللي حصل قال ده عاشق من العالم الآخر ابتدي الشيخ يقول
:ويل للشيطان الملعون اخرج منها في امان وسلام الله لا تاذيها
اخرج من جسدها يا ملعون انها حفيده الرسول انها من نسل محمد
اخرج منها في امان وسلام .
جاء الرد مني بصوت مخيف:ابتعد انت عنها والا هتمووت
هقتلك وهاخد روح واسجنها بعالمنا ابتعدت عنهاااااااااا
بدأ الشيخ يقول:اذن فعليك بغضب الخالق الرحمن الرحيم
وأخذ يتولو عليه آيات من القرآن الكريم.
بعد مرور ٣ سنوات :تم علاجي من الجن العاشق وتزوجت
وانجبت طفلا ولكن ذات يوم وجدته يصرخ فقلت له ماذا بك
يا صغيري فاجبني ان هذا الطفل يخنقني ويقول لي سوف تموت انت وابويك
وقال عوده العاشق من جديد....... ؟؟؟؟!
قصه الجن الخبیث (العاشق)
الجزء الثالث و الأخير
وفقنا الجزء اللي فات ان خرجت من الاوضه وملقتش
حد بمعني ازاي مفيش حد اومال مين اللي قالي قومي
روحت اجيب مياه من التلاجه ولكن لاحظ حاجه غريبه
جدا لاحظت ان في حد بيراقبني في شعور ان حد جانبي
لان في الوقت ده ازدادت الجو سخونه جبت للمياه ورجعت
علي اوضتي تاني وقفلت الباب عليا بالمفتاح روحت قعدت
في ركن في الاوضه وانا بفكر ايه اللي بيحصلي ده مش
هل ده كابووووس ولا حقيقه طب ايه العلامات اللي في
راسي دي ابتديت استرجع كل اللي حصل معايا فتاثرت
وعيط في خلال ثواني من نزول اول دمعه من عيني
ليقت ايد بتلمسني وبطبطب عليا لحظات من الدهشه
وبحاول استوعب ايد مين دي ولكن كائن غير مرئي
بس انا شوفت شخص قدام الباب الاوضه لا مش شخص
واحد دول اتنين كان في ٢ ستات وحده شكلها مخيف اوي
وواحده تانيه شعرها متقطع ووشها بيجيب في دم ولكن
عندي احساس ان اعرف الناس دول وكان كمان في شي
مشترك بينا العلامه اللي في دماغي موجوده عندهم وكمان
شوفت معاهم دبدوب صغير ولكن مكنش طبيعي بمعني
بيبسلي بنظرات مخيفه وحاسه انو حقيقي هم واقفين بيقولو
كلام غريب جدا مفهمتهوش كلوو ولكن فهمت جزء منو
(بحق العهود التي بيننا وبينكم _ بحق هاروت وماروت
اقتلوها دمروها_ بحق سليمان الحكيم_ بحق عزازيل سيد
الشياطين _ بحق العهود السلمانيه _ بحق القرابين الشيطاني
انتقمو لنا منها _ بحق كمطم واسيريا _بحق شهبار وزنهار
اروها الجحيم)
ابتدوو يصرخو بصوت غالي ابتديت اقرأ آيات قرآنيه واغمضت
عيني ونمت نوم عميق. بعد حوالي ١٠ ساعات
صحيت علي صوت قرآن ابتديت ارتاح ولقيت امي جنبي قلقت جدا
ولكن اتكدت ان صاحيه ومش بخرف حكيت كل اللي حصلي للشيخ
وقالي انتظمي علي الصلاه .ومشي الشيخ وسابنا.
امي قالتلي قومي يابنت صلي لعل ربنا يشفيكي
قومت عشان اتوضي ولكن نسيت الوضوء وكمان كل لما المياه
بتلمسني بحس انها مياه نار القران شغلناه تاني واتوضيت
وجاهزه للصلاه بدأت بقول بسم الله الرحمن الرحيم
ولقيت وشي كلو بيجيب دم لدرجه أن سجاده الصلاه اتغرقت
باكملها جريو عليا امي واخواتي ودخلوني الحمام وغسلولي وشي
وغيرت هدومي وهم اتاكدو ان انا ممسوسه لانهم مكنوش
مصدقني من اول لما قولت ان ده جن ولكن كذبوني
وهم منغشغلين بيا انا شوفت الدبدوب اللي كان موجود بلحلم
بقول لاخواتي:مين اللي جاب الدبدوب ده هنا
قالولي حد جه وجابو وقال انو هديه من جوزك قبل ميموت
بس هو ايه اللي جابو قدام الحمام الدبدوب ده كان في اوضتك
ومقفول عليها و اتفتحت لما الشيخ جه
اخويا اتصل بالشيخ بسرعه وقالو هاتو مياه وملح وغرقو فيه
الدبدوب بدون تردد جبنا المياه والملح وحطينا فيه الدبدوب
واحنا بنغرقو لقينوو بيقاوووم اكن الدبدوب ده جواه روح
ولكن غرقنا وولعنا كمان فيه وخلصنا منو فضلنا قاعدين
مده طويله مش بنتكلم لحد مكسر الصمت بمشهد مستحيل
يتصدق سمعنا خبط في الدولاب اخويا بخوف وتردد راح
يفتحوو لقي الدبدوب موجود
اخويا:الحقووو الدبدوب اللي ولعنا فيه اهو ايه اللي جابو هنا تاني
وازاي سليم مفهوش اي حاجه محروقه ده رجع جديد تاني ايه اللي
بيحصلنا ده .
واخويا بيتكلم سمعناا صوت غريب جدا خرج مني وقال
:متفكروووش تلخصووو مني انا مش هسيبها
انا بحبهااا واللي هيفكر يقرب منها او يبعدني عنها والا هيكون
نهايتو الموت.
صمت تام من الحضور وامي بتقرأ قرآن في هدوء تام واختفي
الصوت ده اتصلنا بالشيخ اللي كان عندنا وفعلا جيه وحكينالو
كل اللي حصل قال ده عاشق من العالم الآخر ابتدي الشيخ يقول
:ويل للشيطان الملعون اخرج منها في امان وسلام الله لا تاذيها
اخرج من جسدها يا ملعون انها حفيده الرسول انها من نسل محمد
اخرج منها في امان وسلام .
جاء الرد مني بصوت مخيف:ابتعد انت عنها والا هتمووت
هقتلك وهاخد روح واسجنها بعالمنا ابتعدت عنهاااااااااا
بدأ الشيخ يقول:اذن فعليك بغضب الخالق الرحمن الرحيم
وأخذ يتولو عليه آيات من القرآن الكريم.
بعد مرور ٣ سنوات :تم علاجي من الجن العاشق وتزوجت
وانجبت طفلا ولكن ذات يوم وجدته يصرخ فقلت له ماذا بك
يا صغيري فاجبني ان هذا الطفل يخنقني ويقول لي سوف تموت انت وابويك
وقال عوده العاشق من جديد....... ؟؟؟؟!
Aucun commentaire